Základná škola II. stupeň
Správnou motiváciou sa snažíme sa ísť nad rámec toho, čo by študenti mali vedieť, k tomu, čo dokážu. Veľkú pozornosť venujeme rozvoju mäkkých zručností, ako spolupráca, sebakorekcia a sebahodnotenie. Naším cieľom je vybudovať u študentov schopnosť nachádzať spojitosti v učive, rozvíjať vnútornú motiváciu, s nadšením pristupovať k riešeniu problémov, kriticky hodnotiť svoju prácu a používať rastové myslenie (growth mindset). Takto sa naučia byť sebavedomými a nezávislými študentmi, ktorí prevezmú zodpovednosť za svoje učenie. Nabádame študentov, aby sa zaoberali predmetmi koncepčne a flexibilne, pretože to od nich vyžaduje kreatívne a logické myslenie pri skúmaní nových tém.
Náš program pre druhý stupeň podporuje študentov, aby sa stali dospelými zajtrajška - rozvíjaním ich intelektuálnych schopností spolu s vlastnosťami, postojmi, porozumením a zdravým rámcom, ktoré im umožnia prispievať v prospech spoločnosti, ktorej sú súčasťou.
Naša základná škola je registrovaná na Ministerstve školstva SR, čo umožňuje našim študentom prestúpiť na akúkoľvek slovenskú školu. Študenti sú tiež pripravení prestúpiť na akúkoľvek školu v zahraničí, vrátane viac ako 10 000 škôl s programom Cambridge Assessment vo viac ako 160 krajinách sveta.
- Year 7
(vek 11-12) - Year 8
(vek 12-13) - Year 9
(vek 13-14)
Učebné osnovy
V nižších ročníkoch druhého stupňa kladieme dôraz na rozvíjanie analytického myslenia a inferenčných schopností, a to prostredníctvom širokého výberu tém z osobnej, lokálnej a globálnej perspektívy. Nadväzujeme na predmety vyučované na prvom stupni, pričom znalosti z každého predmetu prehlbujeme. Všetky predmety vyučujeme transdisciplinárne, v súlade s učením 21. storočia.
Ponúkané predmety: angličtina, matematika a veda (biológia, chémia a fyzika), hudba, umenie, história, geografia (humánna a fyzická), informatika, nemčina (ako druhý jazyk), slovenčina (pre slovensky hovoriacich študentov), budovanie charakteru, globálne vedy (diverzita, inklúzia, globálne povedomie).
Medzinárodné učebné osnovy Cambridge
Key Stage 3 - Lower Secondary (nižšie ročníky druhého stupňa) Cambridge Assessment International Education (CAIE) pripravuje študentov na život, pomáha im rozvíjať zvedavosť a trvalú vášeň pre učenie. CAIE je súčasťou University of Cambridge. Medzinárodné kvalifikácie Cambridge sú uznávané najlepšími svetovými univerzitami a zamestnávateľmi, čo študentom poskytuje širokú škálu možností v ich vzdelávaní a kariére. CAIE ponúka vysoko kvalitné vzdelávacie programy, ktoré umožňujú objaviť potenciál študentov. Ich programy a kvalifikácie stanovujú globálny štandard medzinárodného vzdelávania. Vytvárajú ich odborníci na danú problematiku, vychádzajú z akademickej náročnosti a odrážajú najnovší výskum v oblasti vzdelávania.
V uplynulých rokoch naši študenti úspešne zvládli štandardizované skúšky Cambridge a pevne veríme, že takto budeme pokračovať aj naďalej.
Matematika & logické myslenie
Veríme, že každé dieťa má obrovský matematický potenciál a že vďaka výdatnej podpore, motivácii a vhodnému priestoru na vzdelávanie, bude matematika pre našich študentov tou ich “šálkou kávy”. Školský rok začíname týždňom inšpiratívnej matematiky (inšpirovaný Joe Boalerovou) a pokračujeme vizuálnou a kreatívnou výučbou vo forme otvorených otázok, ktoré vyvolávajú v študentoch zvedavosť a záujem o tému. Vďaka príkladom zo skutočného života a praktickým materiálom sú naši študenti schopní prekročiť rámec matematických operácií a zamerať sa na uvažovanie, porozumenie, aplikáciu a logiku. Študenti sú motivovaní a užívajú si matematické úlohy, v ktorých môžu preskúmať svoje schopnosti.
Anglický jazyk
Je pre nás veľmi dôležité, aby naši študenti dosahovali vynikajúcu znalosť anglického jazyka. Pomáha to udržiavať vysoké štandardy ich vzdelávania a zároveň ich to pripravuje na ďalšie štúdium v zahraničí. Snažíme sa maximálne podporovať lásku k čítaniu. Ako naši študenti rastú, vedieme ich k tomu, aby sa literatúrou a poéziou zaoberali viac do hĺbky.
Veda & Environmentálna výchova
Biológiu, chémiu a fyziku vyučujú na druhom stupni špecializovaní pedagógovia. V našej novej nadstavbe sa nachádza dobre vybavené prírodovedné laboratórium. V súlade s naším pedagogickým prístupom k interaktívnemu a praktickému vzdelávaniu sú experimenty kľúčovou súčasťou učebných osnov pre prírodovedné predmety na druhom stupni.
Učenie sa prostredníctvom aktuálnych príkladov zo života, či už ide o alternatívne zdroje energie, znečistenie ovzdušia, počasie a zmeny klímy alebo nakladanie s odpadovými vodami, prepája výuku v triede s hlbším skúmaním tém, súčasnými potrebami spoločnosti a praktickými dôsledkami učenia.
Environmentálna výchova
Už pred rokmi sme v našej materskej a základnej škole implementovali program environmentálnej výchovy. Na druhom stupni študenti nadväzujú na svoje predchádzajúce vedomosti z nižších ročníkov.
Vďaka našej certifikovanej prírodnej záhrade majú študenti možnosť pozorovať rôzny hmyz, život v jazierku a jeho okolí či širokú škálu rastlín, ktoré je často ťažké nájsť v meste. Interdisciplinárny prístup k vzdelávaniu v oblasti trvalej udržateľnosti a prírodných vied pomáha študentom získať praktické skúsenosti ako aj teoretické vedomosti.
Informatika (robotika, kódovanie a programovanie)
Uvedomujeme si, že potreba modernizácie a dátovej gramotnosti sú v 21. storočí veľmi dôležité. Aj z tohto dôvodu sme hodiny informatiky zaradili už do našich učebných osnov pre prvý stupeň, s ďalším prehlbovaním vedomostí vo vyšších ročníkoch. Veľký dôraz kladieme na pochopenie bezpečného používania technológií. Prostredníctvom hier, individuálnych a skupinových projektov začínajú študenti získavať zručnosti nielen v oblasti robotiky, kódovania a programovania, ale aj lepšie pochopenie pre hodnoty a použitie technológií vo svete.
Budovanie charakteru & program interných stáží
Naším cieľom je vychovávať rozhľadených jednotlivcov, ktorí nielen rozvíjajú svoje vlastné ja, ale sa aj zapájajú do služieb v prospech spoločnosti a prispievajú k jej pokroku.
Naše početné projekty v oblasti komunity a služieb nás stavajú do vynikajúcej pozície, kedy môžeme študentom ponúknuť možnosť zapojiť sa do týchto aktivít. Žiaci druhého stupňa majú navyše jedinečnú príležitosť prevziať zodpovednejšiu úlohu v organizácii a riadení týchto projektov. Náš program interných stáží ponúka študentom možnosť zoznámiť sa s ekonomickou hodnotou práce v bezpečnom prostredí a vytvoriť si zdravý morálny rámec. Študenti môžu realizovať svoje záujmy a zapojiť sa do rozvoja spoločnosti ako aktívni agenti pre jej zmenu.
Jednota v rozmanitosti, vzájomná závislosť & globálne povedomie
Naše zameranie sa na jednotu v rozmanitosti, globálne povedomie, vzájomnú závislosť či jednotu ľudstva bolo vedomým rozhodnutím s cieľom vychovávať globálnych občanov. Výsledkom je, že študenti rozvíjajú svoje schopnosti viesť diskusiu o umení, histórii, hudbe, náboženstve, rovnosti a mnohých ďalších témach na vyspelej úrovni. Globálne porozumenie rozvinuté prostredníctvom diskusií a nezávislého skúmania predmetov, či už ide o humánnu geografiu, filozofické presvedčenie, svetové náboženstvá a kultúry, prináša študentom odpovede na mnohé ich otázky. Je to tiež príležitosť budovať si kultúru diskutovania o hlbších témach a rozvíjať si schopnosť prejavu. Učenie sa o svetových náboženstvách a kultúrnych zvyklostiach, hudbe, jedle a tradíciách pomáha študentom naučiť sa rešpektovať, akceptovať a porozumieť populáciám na celom svete, čo považujeme za nevyhnutné, keďže pripravujeme študentov na to, aby boli globálnymi občanmi pripravenými vytvoriť si domov kdekoľvek na svete.
V rámci učebných osnov tiež preberáme a skúmame súčasné témy a spoločenské nerovnosti a povzbudzujeme študentov, aby prispeli k zmene. Zameriavame sa na pochopenie príčin a následkov a na hľadanie riešení.
Umenie (hudba, výtvarné umenie & literárno-dramatické umenie)
Hudba
Hudba sprevádza našich študentov od útleho veku a je dôležitou súčasťou našej inštitúcie. V Brilliant Stars máme študentov, ktorí hrajú na violončelo, klavír, zobcovú flautu, gitaru a husle. Celkovo sa viac ako 80% študentov učí hrať na nástroj priamo v škole, pričom mnohí hrajú aj na druhý nástroj. Máme vlastných učiteľov hudby, z ktorých mnohí sú držiteľmi titulu PhD. a majú množstvo medzinárodných skúseností ako interpréti aj ako učitelia.
Výtvarné umenie
Dráma
Študenti na druhom stupni majú priestor zdokonaliť svoje verbálne a neverbálne komunikačné zručnosti pravidelným kontaktom s dramatickým umením. Na konci školského roka prezentujú spolužiakom a rodičom hudobno-dramatické predstavenie, ktoré si sami pripravia - naplánujú, skoordinujú, napíšu texty, vytvoria kulisy. Do týchto aktivít sa zapoja všetci študenti.
Film a fotografia
Počas roka majú študenti množstvo príležitostí venovať sa fotografii a filmu. Aktivity sa pohybujú od workshopov s inšpiratívnymi odborníkmi až po zábavné úlohy na zdokumentovanie života školy. Máme režisérov a producentov, ktorí študentov sprevádzajú celým procesom tvorby krátkeho filmu - písaním scenárov a réžiou vlastných krátkych filmov. Máme tiež fotografov, ktorí so študentmi pracujú na rozvoji zručností potrebných pre fotografické umenie.
Základná škola II. stupeň
Rozvíjanie logického myslenia, výchova kritických mysliteľov a láskavých ľudí.
Pedagogický Prístup
Používame jeden z najlepších svetových akademických programov, Cambridge International Assessment, a vzdelávame našich študentov jedinečným spôsobom, ktorý zahŕňa množstvo pedagogických prístupov, ako napríklad náš program budovania charakteru, Montessori pedagogiku a učebné metodológie 21. storočia. Ponúkame holistické vzdelávanie, oceňujeme jedinečnosť každého študenta, a tak vytvárame prostredie, v ktorom každé dieťa môže individuálne skúmať svoje záujmy s podporou a pod starostlivým vedením nášho tímu.
Pri napredovaní každého dieťaťa dbáme na to, aby sme deti nezaťažovali zbytočnými skúškami a testami. Skôr používame pravidelné neformálne a systematické hodnotenia, prostredníctvom ktorých vieme usmerniť učenie a reagovať na potreby študentov. Takto sú naše hodnotenia metódou lepšieho pochopenia vedomostí, zručností, postojov a presvedčení detí s cieľom zlepšiť ich osobné vzdelávacie plány. Malé skupiny umožňujú našim študentom tráviť dostatok kvalitného času so svojimi učiteľmi, uľahčujú vytváranie silných priateľstiev, a dávajú im priestor na skúmanie svojich záujmov.
Montessori Pedagogika
Maria Montessori definovala dospievanie ako citlivé obdobie smerom k sociálnemu uvedomeniu, kde je veľký prechod od „ja“ k „my“. V Brilliant Stars je pre nás dôležité, reagovať na takýto vnútorný impulz. Implementujeme Montessori víziu dospievania ako prechodného obdobia a poskytujeme nástroje ako reagovať na veľký potenciál dospievajúcich študentov, vrátane ich schopnosti prevziať zodpovednosť. Cieľom je rozvíjať povedomie o spoločnosti. Na podporu rastu našich študentov využívame aj sokratovské diskusie, projekty služieb, demokratické rozhodovanie, konzultácie, nezávislé projektové učenie a sociálno-emocionálne a environmentálne povedomie.
Transdisciplinárne vzdelávanie 21. storočia
Vzdelávanie 21. storočia si vyžaduje viac ako len klasické učebné osnovy založené na samostatných predmetoch. Je tu potreba vidieť širší obraz a implementovať transdisciplinárne vzdelávanie. Naším cieľom je poskytnúť študentom nástroje, aby vedeli reagovať na svoje vnútorné motivácie, zhmotňovať svoje nápady, tešiť sa zo svojich záujmov a prevziať zodpovednosť za svoje vzdelávanie.
Veríme, že ponúkame vzdelávanie, ktoré rešpektuje všetkých študentov a ich proces učenia a s nadšením a láskou ich podporujeme a povzbudzujeme. Prítomnosť inšpiratívnych profesionálov a mnohých vzorov ponúka našim študentom nepretržitú stimuláciu a podporuje ich rastové myslenie.
- Zmiešané pedagogické prístupy zahŕňajúce aj Montessori pedagogiku.
- Interaktívne a praktické učenie.
- Individuálne vzdelávacie plány a nastavenie dňa.
- Holistické vzdelávanie študentov prostredníctvom prepájania všetkých prvkov našich učebných osnov.
- Systematické neformálne hodnotenia.
- Malé skupiny, ktoré umožňujú študentom tráviť dostatok kvalitného času s učiteľmi, uľahčujú vytváranie silných priateľstiev, a poskytujú priestor na skúmanie svojich záujmov.